Digital Neuromarketing: The new game changer?

Digital Neuromarketing

 

Η επιστήμη του Neuromarketing ασχολείται με την εφαρμογή της νευροεπιστήμης στο πεδίο του μάρκετινγκ. Μελετά την επίδραση του ανθρώπινου εγκεφάλου, καθώς και τα ερεθίσματα που λαμβάνει, από μία διαφήμιση ή κάθε μορφής προωθητική ενέργεια.

Αν και το ποσοστό αυτό διαφέρει από έρευνα σε έρευνα, σε γενικά πλαίσια, η στατιστική δείχνει ότι το 75% των αγοραστικών αποφάσεων που παίρνουμε, δεν τις προγραμματίζουμε αλλά οφείλονται στα ερεθίσματα και τις συναισθηματικές επιρροές που λαμβάνουμε από εξωγενείς παράγοντες. Όμως, ποια η εφαρμογή του Neuromarketing στο ψηφιακό περιβάλλον; Αν και σχετικά αποτελεί ένα άγνωστο ακόμη πεδίο, το Digital Neuromarketing αφορά κυρίως τους τρόπους μέσα από τους οποίους μπορούμε να επηρεάσουμε τις αποφάσεις των υποψήφιων πελατών μας, μέσα από τα ψηφιακά κανάλια. Για παράδειγμα, η εφαρμογή του Digital Neuromarketing σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, έχει σαν στόχο να πολλαπλασιάσει το ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών σε πελάτες, μέσα από ενέργειες που αποσκοπούν κυρίως στην βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών κατά την πλοήγηση τους (User Experience), καθώς και μέσω μηνυμάτων ή τακτικών που τους επηρεάζουν υποσυνείδητα.

Ένα συχνό λάθος που κάνουμε όταν χτίζουμε τη στρατηγική ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, είναι ότι επικεντρωνόμαστε περισσότερο στους τρόπους μέσα από τους οποίους θα οδηγήσουμε επισκέπτες στο κατάστημα μας, και όχι τόσο στους τρόπους μέσα από τους οποίους θα "πείσουμε" τον επισκέπτη να αγοράσει όταν μας επισκεφτεί, ή ακόμη στους τρόπους μέσα από τους οποίους θα μετατρέψουμε τον απλό επισκέπτη, σε ευχαριστημένο "θαμώνα". Η εφαρμογή του Digital Neuromarketing σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εκθετική αύξηση των πωλήσεων, ανάλογα με το είδος του προσφερόμενου προϊόντος.

 

 

Παρακάτω παραθέτω, μόλις 10 από τους πολλούς απλούς τρόπους, μέσα από τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί αυτό:

 

1) Clear, UX Design

Πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στον σχεδιασμό του ηλεκτρονικού καταστήματος. Τόσο όσον αφορά την ευχρηστία, όσο και την αισθητική. Αυτό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του Digital Neuromarketing. Τα μηνύματα, τα slogan, οι όροι χρήσης και γενικότερα κάθε μορφής πληροφορία, πρέπει να είναι ξεκάθαρα, ευδιάκριτα και ιδανικά τοποθετημένα μέσα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα. (Βλέπε User Experience Design)

2) Colors

Η χρωματολογία, καθώς και ο τρόπος που αυτή επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, αποτελεί ένα ιδιαίτερα γνωστό κομμάτι της επιστήμης του μάρκετινγκ.

3) Call to Actions

Τα πετυχημένα και ιδανικά τοποθετημένα μηνύματα, όπως για παράδειγμα "Αγοράστε τώρα" ή "Εγγραφείτε τώρα", είναι αποδεδειγμένο ότι πολλαπλασιάζουν το Call to Action. Συγκεκριμένα, πολλαπλασιάζουν το ποσοστό των επισκεπτών, που θα εκτελέσουν μία επιθυμητή ενέργεια, η οποία οδηγεί σε έναν επιθυμητό στόχο. (Βλέπε Effective Call to Action)

4) Free Trials & Samples

Αν και αυτό προτείνεται περισσότερο σε όσους ιστότοπους παρέχουν υπηρεσίες και όχι προϊόντα, η δυνατότητα να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας να δοκιμάζουν δωρεάν την υπηρεσία μας (Free Trial), αυξάνει τις πιθανότητες και το ποσοστό της μετατροπής των επισκεπτών σε πελάτες.

5) Trust Seals

Κάντε τον επισκέπτη να σας εμπιστευτεί. Προβάλλετε σε εμφανές σημείο τα έγκυρα πιστοποιητικά ασφαλείας που τυχόν διαθέτετε, ή ακόμη τα βραβεία τα οποία έχετε κερδίσει από διάφορους διαγωνισμούς. Γενικότερα, προβάλλετε ό,τι σας δίνει κύρος, ό,τι προσδίδει επαγγελματισμό και ό,τι αυξάνει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών προς το κατάστημα και το Brand σας.

6) Testimonials, Reviews & Press

Είναι αναμφίβολο ότι οι αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις γνώμες και τις εμπειρίες που είχαν άλλοι, προηγούμενοι αγοραστές. Δώστε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να βαθμολογήσουν τα προϊόντα σας. Προβάλλετε τυχόν testimonials από πελάτες και τυχόν αναφορές που υπάρχουν στον τύπο για εσάς.

7) Limited Offer

Ένα προϊόν το οποίο έχει σαν ένδειξη "Περιορισμένο απόθεμα", πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες να προβεί ο επισκέπτες σε άμεση αγορά.

8) Share the Experience

Δώστε στον επισκέπτη να κατανοήσει τα οφέλη που θα αποκομίσει εάν αγοράσει το προϊόν σας. Θυμίστε του τις εμπειρίες, τα θετικά συναισθήματα που είχε, όταν αγόρασε αντίστοιχο προϊόν με το δικό σας.

9) Suggestions

Ενέργειες όπως "Οι πελάτες που αγόρασαν αυτό το προϊόν, αγόρασαν επίσης και αυτό", όπου συνήθως προτείνουμε ένα εξάρτημα ή ένα συμπληρωματικό προϊόν, καθώς επίσης και προτάσεις που παραπέμπουν σε ένα ακριβότερο προϊόν από αυτό που που επέλεξε ο πελάτης, αυξάνουν τις πιθανότητες να δαπανήσει ο πελάτης περισσότερα χρήματα στο κατάστημα μας.

10) Pricing Tables & Plans

Τακτική που ενδύκνειται περισσότερο σε όσους ιστότοπους προσφέρουν υπηρεσίες. Δημιουργήστε παραπάνω από 2 πλάνα συνδρομών. Για παράδειγμα, προσφέρουμε 2 πλάνα συνδρομής, ένα των 100 ευρώ και ένα των 200 ευρώ. Οι περισσότεροι πελάτες θα επιλέξουν το πλάνο των 100 ευρώ. Εάν δημιουργήσουμε ένα τρίτο πλάνο συνδρομής, της τάξης των 150 ευρώ, τότε θα διαπιστώσουμε ότι όσον αφορά τις νέες συνδρομές, ένα ποσοστό από τους πελάτες που θα επέλεγαν το πλάνο των 100 ευρώ, θα επιλέξουν τελικά το πλάνο των 150 ευρώ.

 

Σίγουρα κάθε ενέργεια ξεχωριστά δεν θα κάνει τη διαφορά άμεσα αισθητή, όμως ο κατάλληλος συνδυασμός αυτών, μέσα από μία μελετημένη στρατηγική, αναμφίβολα θα οδηγήσει σε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Και μην ξεχνάτε: “Η στρατηγική προχωρά και βάση σχεδίου αλλά και βάση των εξελίξεων. Δεν αναπτύσσεται ούτε σαν άνθος του θερμοκηπίου ούτε σαν σπόρος στο χωράφι.”

 

14/03/2015
 

dotlogic

Digital Marketing Agency

Stocking the experience and knowledge on Marketing, e-Commerce and Information Technologιes, we are available to offer expert services on Digital Marketing, Social Media Marketing, e-Commerce, Web Design and Offline Marketing.

Read More

Digital Marketing

  • Digital Marketing Strategy
  • Digital PR
  • Digital Branding
  • Content Marketing
  • Online Reputation Management
  • e-Channel Marketing
  • Search Engine Marketing
  • Search Engine Optimization
  • Pay Per Click Campaign
  • Web Analytics

Social Media Marketing

  • Social Media Strategy
  • Social Media Intelligence
  • Social Media Monitoring
  • Community Management
  • Social Media Applications
  • Social Media Advertising
  • Content Marketing

Web Design

  • UX Web Design
  • Web Applications
  • News Portal Production
  • Website Redesign
  • Banner Design
  • e-Publishing

e-Commerce

  • e-Business Strategy
  • e-Channel Development & Applications
  • e-Selling
  • e-Business Products & Services
  • Responsive e-Shops Production

Offline Marketing

  • Marketing Strategy
  • Multichannel Marketing
  • Personal Selling Training
  • International-Exporting/Importing Marketing
  • Corporate Identity Design